صفحه نخست   |   درباره ما   |   تماس با ما
3- shoar مرکز اطلاعات فنی ایرانسال تاسیس : ۱۳۶۲        
پنج شنبه   ۱۴۰۰/۷/۱  
نسخه چاپی  
صفحه نخست » راهنمای مدیران » توصیه های پزشکی
 
توصیه های پزشکی

 

مرگ ناگهانی در پی مصرف داروهای انرژی‌زا

 

مرگ ناگهانی در پی مصرف داروهای انرژی‌زا

 

 دبیر انجمن آترواسکلروز ایران ، عنوان کرد: متاسفانه مصرف داروهای انرژی‌زا و مواد‌مخدر به بهانه پرورش اندام در باشگاه‌ها و بیدار ماندن در شب‌های امتحان در بین دانشجویان گزارش شده است که موجب بروز نارسایی‌های قلبی، سکته قلبی و مرگ ناگهانی می‌شود.

دکتر مسعود اسلامی‌ در آستانه برگزاری سمپوزیوم یک روزه نکات مهم در درمان هیپرتانسیون شریانی و مشاوره‌های قلب و عروق نسبت به مصرف داروهای انرژی‌زا که امروزه مصرف آن در بین جوانان افزایش یافته هشدار داد و گفت: متاسفانه مصرف داروهای انرژی‌زا به بهانه افزایش انرژی و تقویت ماهیچه‌ها در بین جوانان افزایش یافته است که مصرف این مواد عوارض فراوانی برای سلامت قلب به همراه دارد.
وی افزود: متاسفانه برخی از دانشجویان در شب‌های امتحان برای بیدار ماندن و درس خواندن از داروهای انرژی زا استفاده می‌کنند که موجب ایست قلبی، سکته قلبی و در نهایت مرگ قلبی می‌شود.
دبیر انجمن آترواسکلروز ایران ، عنوان کرد: برخی از داروهای انرژی‌زا تحت عنوان داروهای «آنابولیک» در باشگاه‌ها برای دوپینگ مورد استفاده قرار می‌گیرند که این داروها موجب تخریب عضله قلب، نارسایی قلبی، نامنظمی‌شدید قلبی و ایست قلبی می‌شود.
اسلامی‌آمفتامین را دسته دیگری از داروهای تهدید کننده سلامت قلب دانست و اظهار کرد: قرص‌های آمفتامین، شیشه، ایکس و غیره نیز عوارض شدید قلبی را به همراه دارد.
دبیر علمی‌برگزاری سمپوزیوم یکروزه نکات مهم در درمان هیپرتانسیون شریانی و مشاوره‌های قلب و عروق در بخش دیگری از سخنانش نسبت به داروهای گیاهی که برای کاهش وزن شدید در ماهواره تبلیغ می‌شود هشدار داد و گفت: توصیه می‌شود افراد به هیچ عنوان این دسته از مواد تبلیغی را مورد استفاده قرار ندهند زیرا این دسته از مواد ترکیبات مشخصی ندارند و می‌تواند موجب مرگ ناگهانی شود.

بالا^^